söndag 16 juni 2013

Helgen som gick...

Så har snart ännu en helg försvunnit...I lördags hyrde vi ett släp och åkte till Trevattna. Där började vi med att fika och sen gick vi upp i skogen. Där var pappa redan i full gång. Han sågade stockar i lagom längder som Daniel och jag la upp på släpet. När det var fullt åkte vi tillbaka till gården där vi tog fram klyven. Där blev jag sedan stående ett bra tag. Mamma fixade mat som vi åt inne hos Sonja. Daniel och pappa åkte en vända till skogen igen och mer stockar att klyva kom. När vi var färdiga fikade vi igen och jag fotade några gamla kort.

Pappa vässar sågen.

Min mormors farmor och farfar: Charlotta och Johan

Min mormors morfar: Karl Olsson

Gammelgammel-farfar Johan på arbetet, kusk.

Sötaste bäbisen av alla på Sonjas hylla, min mamma.

Väl hemma igen lassade vi av all ved och la på hög, det har Daniel staplat idag mellan regnskurarna. Vi har också eldat lite på och under mitt senaste projekt, en pall. Tack pappa!




3 kommentarer:

  1. Var alla så där arga förr i tiden som det ser ut på bilderna?

    SvaraRadera
  2. Jag menar förstås inte just dina släktingar utan jag tycker ofta att människor som fotas från förr ser arga ut överlag.

    SvaraRadera
  3. Förhoppningsvis inte, men undrar hur många foton som togs på dem? Säkert högtidligt.

    SvaraRadera