söndag 25 augusti 2013

Ramunda ♡

I helgen har vi varit i Lyse. Daniel och jag hade bestämt träff på förmiddagen med säljarens ombud, Pelle. Vi skulle leta fel på båten som vi var spekulanter på, men det är svårt att hitta några fel när man är kär. Efter några timmars sökande avbröts vi av Pelle som kom med kaffe och bullar. Vi ville provsegla och det fick vi göra senare på kvällen. Vilken känsla! Jag sov gott den natten... Idag åkte vi in till båten med barnen. De utforskade den och hittade snart sina favoritplatser. Sen blev barnen och vår bil hämtade av mamma och pappa. Vi stannade kvar för att prata med säljaren. Det blev en lunch på havets hus som slutade med att vi skrev köpekontrakt. Därefter en promenad till bankomaten för överlämnade av handpenning. Vi gick tillbaka till båten samtidigt som vi tittade på varandra för att bekräfta att det var sant.  Vi har köpt båt! Vi ville flytta båten till en annan brygga och det gjorde vi nu. Tyvärr blåste det lite lite men härligt var det ändå. Mamma och pappa mötte oss med Lady Slow och alla utom pappa bytte båt. Nu infinner sig en känsla av bubbelvatten i hjärttrakten när jag tänker på Ramunda. ♡♡♡

8 kommentarer:

  1. Gratulerar familjen Forsmark! Det ser härligt ut...

    SvaraRadera
  2. Härligt! Ska ni ha henne på kusten eller i Mariestad?

    SvaraRadera
  3. Hans-Olof Carlson25 augusti 2013 kl. 21:32

    Jag råkade visst bli anonym nyss, det var ju inte meningen.

    SvaraRadera
  4. Hans-Olof Carlson25 augusti 2013 kl. 21:32

    Jag råkade visst bli anonym nyss, det var ju inte meningen.

    SvaraRadera
  5. Vi har tänkt ha båten i Vänern. Man vill ju ha kärleken nära...

    SvaraRadera
  6. Både Marita och jag har seglat Maja Blå - en S30 på östkusten (med er vigselförrättare Eva Nordlöf som skeppare). Det är en SEGELBÅT det!!!
    Gratulerar!
    Göran

    SvaraRadera
  7. Peter Petterson25 juli 2017 kl. 01:26

    Krama om Ramunda från mig. Ägde henne från 1982 - 1996... en härlig båt.. hälsn. Peter Petterson, Norrtälje

    SvaraRadera